Stallet

Åh, vad kul jag har haft i stallet idag tillsammans med Regina, Didi, Sofia och Wilma ! Vi var på en kurs om hur man skulle vara som stallvärdinna. Vi har gjort rent alla krubbor och vattenkoppar och vi har lyssnat på Jessicas teori, sen har vi gjort en "makeover" på alla hästar (schamponerade/borstade dom, klippte pannluggen, manen, svansen och hovskägget). Och vi har tagit in hästarna och lagt in mat till dom.

Sen red vi ut alla tillsammans. Jag hade Herkules <3 Det gick bra att rida, men vi skrittade och travade bara.
Efteråt smorde vi alla saker och vi lyssnade på när Regina läste högt ur en hästbok, haha :P
Vi stod och pratade ett bra tag innan vi gjorde något annat. Men efter ett tag åkte Sofia och Didi hem och jag och Regina red ut tillsammans, hon på Dessan och jag på Anki ! Wilma hängde med oss en bit sen åkte hon vidare hem.

Jag fixade klart Anki och sen gick jag till Regina och då gick vi in i duschrummet och schamponerade Dessan. Jag tror nästan vi vart blötare än henne (Dessan) haha !
När vi var klara cyklade jag hem till min farmor och farfar och var ute och gick med Dixie (deras hund). För farfar har varit på lassarettet och när han kom hem igen berättade dom att han brytit nyckelbenet...

Och nu sitter jag och bloggar, sen vet jag inte vad jag ska göra.



/ Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0