Min vecka hittills- tisdag

Gick i skolan som vanligt fram tills 13.50..
Cyklade ner med Regina till stallet vid fyra-tiden för att ta kort på henne när hon red på Blå. Han gick jättefint och jag tror jag knäppte ett par bra bilder ;)

När Regina var klar med alla saker i privatstallet, gick vi in till ridskolestallet och jag började borsta på Herkules (jag hade han i tisdags också).

Ridningen gick jättebra idag (tisdag)! Vi skulle försöka få hästarna framme för skänkeln och böja o ställa dom. Vilket jag tycker att jag lyckades med, för när vi gick över i galoppet.. Herregud säger jag bara, vilken härlig känsla! Han trampade under sig bättre än i måndags och verkligen arbetade så att jag blev alldelles lycklig.
När vi gick över i traven igen körde jag en "ökad trav" på diagonalen och det var så härligt, han flög nästan fram. Jag fick också beröm av Ann-Louice, vilket kändes jättebra!

-Någon gång i mitten av ridpasset red vi i lite kortare läder och stod upp i lättsits, för att få fart på hästarna-

I slutet av ridlektionen var alla hästar väldigt lösgjorda, så vi skulle göra 8m-volter med ponnysarna och 10m-volter med hästarna, ganska många, längs långsidorna. I början gick det inte så jättebra, han flöt ut med bogen i volterna och drog upp huvudet ibland. Men efter en kort, kort stund började det gå superbra! A-L sa att jag skulle prova trycka med båda skänklarna, hålla i yttertygeln lite och lätta på innertygeln. Då gick han jättefint och det var de finaste han gått på hela lektionen. Gissa om jag var stolt över mig själv och honom!? Tack snälla A-L!!


Foto: Regina

Efter ridpasset, när jag stod och tog av alla saker som Herkules hade på sig, sa jag till A-L när hon gick förbi att jag var jättenöjd med Herkules idag. Och hon sa att hon förmodligen inte hade sett honom gå så fint, någonsin förrut. Ni skulle bara veta hur mycket det betydde för mig, jag blev alldelles varm i hjärtat!
Den bästa dagen på länge :love:




/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0