Min vecka hittills- måndag

Har haft fullt upp de två senaste dagarna.. Men nu är jag här!

Så här har min vecka sett ut hittills:


Måndag: Skolan hela dagen, gjorde klart mina pyjamasbyxor i siden på syslöjden! Skyndade mig hem, slängde i mig två mackor och cyklade ner till stallet med Wilma..

När vi kom dit gick vi ner till ridhuset där Didi, Julia och Jessica var. De hade "fyrhjulingen" där och vi la på bommar och några kuber och åkte upp o lämnade de på stora ridbanan. Vi åkte ner igen och tog med oss hinderstöd upp, sen byggde vi upp alla hinder och gick in och fixade ponnysarna.


Ridningen gick superbra och jag var jättenöjd! Vi tränade på en liten övning där man kom in på medelinjen, travade över tre bommar, hoppade en studs, ett galoppsprång och sedan en oxer. I början höll han på och kollade på allt annat än det han skulle koncentrera sig på, men det gick mycket bättre efter ett tag!

När vi var klara travade vi av och han gick såå fint!! Exakt som jag ville och han arbetade ordentligt med bakbenen, en känsla som jag inte riktigt känt förrut och som jag älskade :)
Vi avslutade med att skritta av ponnysarna ute i naturen, mys!

Herkules vart ganska svettig efter det här passet så jag duschade av han inne i spolspiltan och så fick han på sig ett fleecetäcke efter det.

Bild i repris:

Hur tisdagen såg ut får ni veta i ett senare inlägg, ikväll!



/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0